archive-se.com » SE » R » RISSNA.SE

Total: 286

Choose link from "Titles, links and description words view":

Or switch to "Titles and links view".
  • Fotografering – Sida 3 – Rissna – mitt i prick!
    efter melodikrysset kom suget efter en utflykt så vi bestämde lite snabbt att dra iväg till min födelsestad Sollefteå och vandra runt lite där och låta Anton upptäcka lite av det jag sett i min ungdom Jag har inte bott i Sollefteå men är som sagt född där och har har haft en hel Read More 4 Kommentarer Att resa att börja om att njuta av september 2 2012 Skrivet av Bengt Månadsskifte och nu går vi in i september en höstmånad full av färger Jag har lämnat en resa bakom mig och börjar nu en ny Eller som texten i en låt det här är slutet på resan och början på en ny Vart den tar vägen vet jag inte Jag gör mina små resor runt Read More 4 Kommentarer Bild ur sensommarkväll Rissna augusti 11 2012 Skrivet av Bengt Read More 2 Kommentarer Vinterfotografering februari 20 2012 Skrivet av Bengt Brukar du fotografera vinter och vinterlandskap Det är ju vackert ute med snö och snölandskap och det vill man ju sätta på pränt som kameraägare Enkelt kan tyckas med det är inte alltid så enkelt att få till bra bilder på vintern Varför då Jo kamerorna har lite

Original URL path: http://www.rissna.se/category/fotografering/page/3/ (2016-05-01)
    Open archived version from archive

• Lördag – en sväng till Klövsjö och Fettjeåfallet – Rissna – mitt i prick!
    16 2012 Lämna en kommentar Skrivet av Bengt Igår lördag tog vi oss en sväng till Klövsjö Vi ville gå upp till Fettjeåfallet som finns där Vill du läsa mer om det så finns det en länk under Utflykter eller så klickar du här Allmänt fettjeåfallet foto Natur Rissna Rissna se Lämna kommentar Bli den första att kommentera Notify of Ge mig en notis om nya kommentarer Ge mig notis

Original URL path: http://www.rissna.se/lordag-en-svang-till-klovsjo-och-fettjeafallet/ (2016-05-01)
    Open archived version from archive

• Vandring vid Gåsen – Jämtlandsfjällen – Rissna – mitt i prick!
    och fåglar Home Fjällturer Vandring vid Gåsen Jämtlandsfjällen Melodikrysset v 29 Melodikrysset v 30 Vandring vid Gåsen Jämtlandsfjällen juli 22 2012 4 Kommentarer Skrivet av Bengt Hej Nu har jag lagt upp lite bilder och en liten berättelse från förra veckans fjällvandring kring Gåsen och Stora Härjångsstöten Klicka in dig här om du är intresserad och vill läsa och titta Gåsen och Stora Härjångsstöten Bengt Fjällturer fjällvandring Gåsen Jämtlandsfjällen Stora Härjångsstöten Lämna kommentar 4 Kommentarer av Vandring vid Gåsen Jämtlandsfjällen Notify of Ge mig en notis om nya kommentarer Ge mig notis om svar på kommentarer Ge mig notis om svar på denna kommentar Ge mig notis om svar på denna kommentar Guest Bertha 3 år 9 månader sedan Mendelssohn Skor 0 Svara Dela Göm svar Guest Bertha 3 år 9 månader sedan EN gång vi seglar i hamn 0 Svara Dela Göm svar Guest Bertha 3 år 9 månader sedan Jan Johansén 0 Svara Dela Göm svar Guest Anna Lena 3 år 9 månader sedan Hej Hallå Idag är det mulet men varmt blir nog regn och åska Jan Johansen inleder dagens kryss på v5 0 Svara Dela Göm svar Lokala nyheter SR Jämtland Kungen 70 år Man blir

Original URL path: http://www.rissna.se/vandring-vid-gasen-jamtlandsfjallen/ (2016-05-01)
    Open archived version from archive

• Du o dina utflykter… – Rissna – mitt i prick!
    utflykter och vandringar och allt möjligt när man måste ut i naturen Det brukar vara jag som är den onde och kommer med dessa tokiga påhitt i tid o otid Men oftast så brukar barnen mjukna och gilla läget bara man kommit ut Igår t ex hittade jag på att åka till Döda Fallet i allt annat än torrt väder det var t o m så att jag tvivlade lite ett tag men väl framme och med regnkläder på så var det riktigt mysigt att gå runt och titta och gå naturstig Vi fick dessutom följa med på ett litet rollspel som några teaterungdomar spelade upp det var kul Sen kan jag varmt rekommendera den naturstig som finns också vid Döda Fallet Läs lite mer om Döda Fallet här Som avslutning på utflykten hittade vi en liten gårdbutik med café vid Österede mysigt Idag blev det en tur till Lundhags för lite proviantering alltid lika kul att gå och titta på fina fritidskläder av bra kvalitet Nu är det dags för en liten löparrunda känns som lite sent för beach 2010 men formen kanske behövs i höst vem vet Ha det gott ute i sommarstugorna Allmänt döda fallet Rissna Rissna

Original URL path: http://www.rissna.se/du-o-dina-utflykter/ (2016-05-01)
    Open archived version from archive

• Årets fjällvandring i ord och bild – Rissna – mitt i prick!
    Ryggsäck Tält Blommor och fåglar Home Allmänt Natur Årets fjällvandring i ord och bild Dans på lövad loge Åsgård lördag 7 aug Melodikrysset v 32 Årets fjällvandring i ord och bild augusti 10 2010 2 Kommentarer Skrivet av Bengt Nu finns årets fjällvandring kring Vålådalen beskriven i ord och bild Klicka här Varsågoda Friheten att vistas på fjället är underbar får du möjlighet ta den Allmänt Natur fjällvandring Rissna Rissna se Stensdalsfjället Vålådalen Lämna kommentar 2 Kommentarer av Årets fjällvandring i ord och bild Notify of Ge mig en notis om nya kommentarer Ge mig notis om svar på kommentarer Ge mig notis om svar på denna kommentar Ge mig notis om svar på denna kommentar Guest Bengt 5 år 8 månader sedan Halloj Tack för dom orden Ja det var en trevlig vandring om än blöt sista dagen men sånt händer speciellt i fjällen Det här borde ni prova på det är riktigt mysigt att gå i fjällen Ha de bra 0 Svara Dela Göm svar Guest Eva 5 år 8 månader sedan Oj vilken bra skildring av er vandring Imponerande och inspirerande 0 Svara Dela Göm svar Lokala nyheter SR Jämtland Kungen 70 år Man blir lättare rörd

Original URL path: http://www.rissna.se/i-vantan-pa-min-berattelse-om-arets-fjallvandring/ (2016-05-01)
    Open archived version from archive

• Drama vid Forsaleden – Rissna – mitt i prick!
    Forsaleden Måndagens nederbörd i Rissna Fynda på Dollarstore Drama vid Forsaleden juli 22 2009 Lämna en kommentar Skrivet av Bengt Idag har vi gått Forsaleden en helt fantastisk led att gå Vi gick från nedre delen och upp till badplatserna vid Forsa En sträcka på ca 12 km t o r Dagens vandring gav dock lite tråkig dramatik också då vi hamnade mitt uppe i en drunkningsolycka Tyvärr slutade det illa och kvinnan dog Länstidningen var på plats strax efter vi kom till platsen och mer information om nyheten finns där Mer information på Länstidningen klicka här Som ni ser på bilden var det ett stort räddningsuppbåd på plats vid fisketrappan vid Forsaån Ambulanspersonal polis och brandkårspersonal När vi var där pågick upprepade hjärt och lungräddningsförsök Kvinnan fördes till Östersunds lasarett där hon dödförklarades Vill du läsa mera om Forsaleden Då har jag lagt in lite mer info här klicka Vi ses och hörs Allmänt drama Forsaleden Rissna se Lämna kommentar Bli den första att kommentera Notify of Ge mig en notis om nya kommentarer Ge mig notis om svar på kommentarer Ge mig notis om svar på denna kommentar Ge mig notis om svar på denna kommentar Lokala nyheter

Original URL path: http://www.rissna.se/drama-vid-forsaleden/ (2016-05-01)
    Open archived version from archive

• Melodikrysset – Sida 2 – Rissna – mitt i prick!
    det är ju vinter Annars har veckan varit jobb förutom mitt livs Read More 90 Kommentarer Melodikrysset v 4 januari 30 2016 Skrivet av Bengt Det har redan gått en månad av det nya året På måndag är det februari Tänk så fort tiden rusar fram Här i Rissna har vi 2 och lite blåsigt På rally centret här intill pågår en lite udda rallytävling för tillfället Det är en tävling enbart för luftkylda gamla folkvagnar rallyt heter Cold Balls Read More 84 Kommentarer Melodikrysset v 3 januari 23 2016 Skrivet av Bengt Lördag igen och vi har avverkat 3 veckor på nya året Hur går det med alla nyårslöften Efter några riktigt soliga och vackra dagar är det grått ute idag men vackert ändå med all snö Lite synd att det vackra vädret inte stannar kvar över helgen när man har möjlighet att vara ute mera Här i Rissna Read More 63 Kommentarer Melodikrysset v 2 januari 16 2016 Skrivet av Bengt God förmiddag i vinterlandet Sverige 27 här i Rissna Det är gnistrande vackert ute men alldeles för kallt Vi har haft en ovanligt kall inledning på det här året Det har pendlat mellan 20 och 33 med en värmebölja en dag med 11 Snö har vi fått också i början på veckan kom 40 cm Read More 101 Kommentarer Melodikrysset v 1 januari 9 2016 Skrivet av Bengt God förmiddag Kylan håller ett fast grepp Vi har 24 just nu sent igår kväll var det 30 Brrrr Men nu säger prognoserna att kylan ska ge vika och vi ska äntligen få lite mera snö Jag längtar till skidåkning och riktig vinter De här spettarna har varit flitiga gäster den senaste tiden En hackspetthona Read More 91 Kommentarer Melodikrysset v 53 januari 2 2016 Skrivet av Bengt Gott

Original URL path: http://www.rissna.se/tag/melodikrysset/page/2/ (2016-05-01)
    Open archived version from archive

• melodikrysset lösning – Sida 2 – Rissna – mitt i prick!
    ha det är ju vinter Annars har veckan varit jobb förutom mitt livs Read More 90 Kommentarer Melodikrysset v 4 januari 30 2016 Skrivet av Bengt Det har redan gått en månad av det nya året På måndag är det februari Tänk så fort tiden rusar fram Här i Rissna har vi 2 och lite blåsigt På rally centret här intill pågår en lite udda rallytävling för tillfället Det är en tävling enbart för luftkylda gamla folkvagnar rallyt heter Cold Balls Read More 84 Kommentarer Melodikrysset v 3 januari 23 2016 Skrivet av Bengt Lördag igen och vi har avverkat 3 veckor på nya året Hur går det med alla nyårslöften Efter några riktigt soliga och vackra dagar är det grått ute idag men vackert ändå med all snö Lite synd att det vackra vädret inte stannar kvar över helgen när man har möjlighet att vara ute mera Här i Rissna Read More 63 Kommentarer Melodikrysset v 1 januari 9 2016 Skrivet av Bengt God förmiddag Kylan håller ett fast grepp Vi har 24 just nu sent igår kväll var det 30 Brrrr Men nu säger prognoserna att kylan ska ge vika och vi ska äntligen få lite mera snö Jag längtar till skidåkning och riktig vinter De här spettarna har varit flitiga gäster den senaste tiden En hackspetthona Read More 91 Kommentarer Melodikrysset v 53 januari 2 2016 Skrivet av Bengt Gott Nytt År och god fortsättning Det är svårt att veta hur länge man säger gott nytt år och när det är dags att gå över till god fortsättning så jag säger båda delarna för att gardera mig Här i Rissna har vi 4 och grått väder idag Det kom i alla fall lite nysnö Read More 120 Kommentarer Melodikrysset v 52 december 26 2015 Skrivet av Bengt

Original URL path: http://www.rissna.se/tag/melodikrysset-losning/page/2/ (2016-05-01)