archive-se.com » SE » G » GATE81.SE

Total: 407

Choose link from "Titles, links and description words view":

Or switch to "Titles and links view".
  • Övrigt rese- och flygrelaterat – Sida 2 – mattias adamsson.
    Qantas Boeing 747 438 reg VH OJR Air India Boeing 747 437 reg VT ESM British Airways Boeing 747 436 reg G BNLV Japan Airlines Boeing 747 446 reg JA8909 Air Namibia Boeing 747 48EM reg V5 NMA Jag gillar 747 som ni vet Spottingpaketet kostar 109 pund per natt En flygresa dit med Lufthansa kostar 1 500 kronor Om jag åker gör jag det helgen 22 24 oktober Om någon vill hänga med är det bara att höra av sig Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat Made up my mind 28 juni 2010 Inga kommentarer För några veckor sedan började jag titta på en semesterresa Tanken var först Venedig eller Rom sedan breddade jag mina vyer och kikade lite på longhauls men kom snabbt fram till att det inte rymdes i min budget Har kollat lite fram och tillbaka runt om i Europa och hittat en hel del ställen jag vill besöka Någon gång Igår skrev jag ett inlägg där jag funderade på att köra ett budgetalternativ som skulle innebära 3 dagars tågande i Bergslagen Ikväll kikade jag lite mer på London och kom fram till att flyget är snuskigt lågt 1 400SEK med byte av flygplan på båda vägarna men att hotellen i London inte är snuskigt billiga Jag kom nyss på en lösning på alltihopa En planespottingdag ryms i min budget Jag tänkte åka till Oslo eller Köpenhamn I Oslo är ju Scandic Oslo Airport det givna spottingstället och i Köpenhamn är det ju Flygergrillen i slutet på Amager Landevej som är bäst Har tittat på Google Maps och det verkar som om det går att rulla från flygplatsterminalen till Flyvergrillen Så vill någon hänga på och planespotta på någon av våra skandinaviska huvudflygplatser vecka 28 Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat Resa i sommar blir resa i jul 26 juni 2010 Inga kommentarer Jag har semester vecka 28 och har haft en del funderingar på att resa någonstans i Europa under den veckan Efter ett väldigt letande utan att hitta något prisvärt alternativ har jag nu bestämt mig att göra något billigt under veckan istället Ett alternativ är t ex Tågkompaniets Sommarkort där man får resa i Bergslagen under 3 dagar för 250 kronor Om någon har andra budgetalternativ är ni välkomna att höra av er Jag riktar in mig på att göra en längre resa under jul och nyår istället Funderar som jag tidigare skrivit här på bloggen på Miami Hawaii eller St Maarten men skulle även kunna tänka mig en resa till Australien Vart vingarna bär får jag fundera på senare men en resa över jul och nyår kommer det i alla fall att bli Satt idag på jobbet och kikade lite och blev sugen på Lufthansas longhaul till Los Angeles Flygtid på 12h30min Det är grejer det Har ju länge velat käka på In N Out vid LAX och spotta lite samtidigt Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat Weekendresa i sommar 9 juni 2010 Inga kommentarer Jag funderar på att göra en weekendresa till något ställe i Europa i sommar Hade helst velat åka till Düsseldorf och planespottat på flygplatsen men jag vill inte åka ensam dit och jag antar att ingen av mina vänner vill följa med dit och plåta flygmaskiner Så mina funderingar ligger på Prag Venedig Rom eller London Berlin hade varit väldigt trevligt men dit vill jag heller inte åka ensam Datum som är aktuella är antingen 16 18 juli eller 30 juli 1 augusti Om du är intresserad av att hänga på så är du mer än välkommen att göra det Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat Reflektion av resan till St Maarten 4 juni 2010 2 kommentarer Min ambition var att direkt efter resan skriva en reflektion över vad jag precis varit med om Men jag insåg att det kanske var bättre att skriva den när resan sjunkit in lite och jag fått lite distans till alla WOW upplevelser jag fått Känns ganska häftigt faktiskt Jag har varit på ön som bara funnits på bild på internet och på min önskelista Jag har varit i Västindien Det har känts som en dröm som skulle vara omöjlig att realisera Det är för långt bort för dyrt för svårt att ta sig fram För många hinder helt enkelt Andreas död fick mig att omvärdera livet det har jag skrivit många gånger vid det här laget Det var ett uppvaknande Det fick mig att ta mig för saker att uppfylla drömmar Förutom att uppfylla min dröm var det också ett test för mig att se hur jag skulle klara mig på en längre resa att ta mig fram med rullstol stor väska och så Man kan väl konstatera att resultatet var gott och att jag kunde genomföra resan helt problemfritt förutom den extra natten i New York som jag löste med stöd från Charlotte Gary Lotta och Erik Några WOW upplevelser Stå vid gate i Paris se den gigantiska A380 stå några meter bort och veta att man snart ska få flyga den Take off från CDG med ovannämnda flygmaskin Se Charlotte som jag inte träffat på en massa år vid ingången till lyxhotellet St Regis på Manhattan Dricka gott rött vin äta god middag och prata om allt mellan himmel och jord med Charlotte Landa över Maho Beach på St Maarten Vandra ut från flygplatsen och inse att man nu är på sin paradisö och njuta av värmen och luftfuktigheten Stå vid Maho Beach och plåta ankommande flygmaskiner Nästa gång jag reser till St Maarten tänker jag bo på Sonesta Maho Beach ett stenkast från stranden och flygplatsen Nu vet jag att jag klarar att ensam ta mig till till andra sidan av jorden Det öppnar upp för nya utmaningar en jorden runt resa t ex Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat Time flies 10 maj 2010 Inga kommentarer För två år sedan var jag och Andreas i startgroparna med att åka på planespotting weekend på flygplatsen i Düsseldorf För ett år sedan satt jag och Andreas nere vid

Original URL path: http://www.gate81.se/category/ovrigt-rese-och-flygrelaterat/page/2/ (2016-05-02)
    Open archived version from archive

• Övrigt rese- och flygrelaterat – Sida 3 – mattias adamsson.
    flyga KLM för första gången Innan han fick träffa Gary Innan vi fick återvända till Amsterdam där allt började Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat Resefunderingar 27 december 2009 Inga kommentarer Dagarna efter att Andreas gått bort bestämde jag mig för att när allt det här är över ska jag försöka resa utomlands ett litet tag Det har varit några tuffa månader Jag saknar Andreas lika mycket som förut Allt var så perfekt så försvann han Jag är glad över att få vara med när han dog och att jag fick dela den speciella händelsen med hans föräldrar Jag är även glad över att jag fått bra kontakt med Andreas föräldrar och syster och hoppas att vår vänskap kommer att hålla i sig länge Funderar på att spara ihop pengar och resa någonstans i vår Långt bort Kanske till Gary i Houston eller åka till Charlotte i New York Tänker ibland mig sittandes tillsammans med Charlotte på något trendigt café i New York samtalandes om livets gåtor och snygga män allt medans vi dricker te eller ett glas vin Har även funderat på att resa någonstans där jag aldrig varit Upptäcka nya saker Hawaii Japan Australien St Martin Att resa kostar naturligtvis lite pengar För mig är att resa ett stort intresse och något jag gärna lägger pengar på Andreas plötsliga bortgång fick mig att inse hur viktigt det är att inte skjuta upp saker man vill göra Rätt som det är händer nåt Andreas och jag satt på sjukhuset på tisdagkvällen och pratade om framtida resor om att hälsa på Gary och Charlotte men det behövde vi inte ha bråttom med Vi har ju hela livet på oss På torsdag kväll slutade Andreas hjärta att slå Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat Mer bildtitt ikväll 17 december 2009 Inga kommentarer Har fortsatt att gå igenom bilder ikväll Har nu kommit igenom alla resemappar Otroligt vilka fina bilder det blev i Nordnorge Det känns så väldigt långt bort Det var ändå trots allt bara ett halvår sen jag Andreas och hans föräldrar var där Då vi åkte timmar i bil över berg och bredvid hav När vi kom till Hammerfest var vi trötta efter flera mil från Nordkap Vi blev glatt överraskade av storleken och lyxfaktorn på hotellrummet på Thon Hotel vid hamnen Bilder på rummet kommer finnas på webben Nu har jag bara kvar två flygmappar att gå igenom Düsseldorf 2009 och Arlanda 2008 Sen så är det dags att börja ladda upp alla 3200 bilder till Gate81 se Det tänker jag göra i helgen Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat Tummen upp 16 december 2009 Inga kommentarer Har ikväll suttit och gått igenom bilder som ska upp här på Gate81 se En del väldigt bra bilder Har märkt att i nästan varje resemapp finns bilder på fåglar från platsen vi besökt Barcelona München Helsingfors och Honningsvåg bland annat En av de bättre flygbilder som jag tagit är en närbild på en HLX maskin som står på plattan i Düsseldorf Varje flygmaskin måste ha tillstånd att få lämna parkeringsplatsen Det är rampagenten den person som ansvarar för just den avgången som ger tillstånd att få börja rulla Detta efter att rampagenten gjort en check att allt ser ok ut med flygplanet Rampagenten ok ar avgången genom att göra tummen upp Befälhavaren ombord på maskinen svarar genom att göra tummen upp han hon också Det är precis det ögonblicket jag fångat på bild Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat En bild säger mer än tusen ord 5 december 2009 Inga kommentarer Håller på och sorterar och fixar till det som ska bli det nya bildalbumet här på bloggen Från börjar var det ungefär 7000 bilder på totalt 13 7 gb som nu minskat till 5440 st bilder på totalt 9 82 gb Då har jag raderat suddiga och halva bilder Nu kommer jag gå in i bildmapparna och radera ytterligare Just nu är de största mapparna Flyg Düsseldorf 2008 Flyg Düsseldorf 2009 Flyg Arlanda 2008 och Resor Nordnorge 2009 På Binero som är mitt webbhotell har jag totalt 3 gb Dessa 3 gb delas upp mellan Gate81 se Travel Access och diverse smått Så jag måste således ta bort några fler bilder Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat Planet var iallafall tystgående 26 augusti 2009 Inga kommentarer Vilket jäkla ljud Det var tur att jag och Andreas inte åkte den här turen Vi valde att åka den första på lördagen Gud vi hade smällt av alltså http www youtube com watch v WrsgNS jvAk Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat Flygplan 15 23 juli 5 augusti 2009 Inga kommentarer Germanwings 4U8215 mellan Stockholm ARN och Berlin SXF beflögs av Airbus 319 112 reg D AKNO Air Berlin AB6449 mellan Berlin TXL och Düsseldorf DUS beflögs av Airbus 320 214 reg D ABDJ SAS SK2624 mellan Düsseldorf DUS och Stockholm ARN beflögs av Boeing 737 683 reg LN RRX Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat Flygplan 11 13 juli 5 augusti 2009 Inga kommentarer Norwegian DY0433 mellan Stockholm ARN och Umeå UME beflögs av MD 82 reg SE DLV Malmö Aviation TF0323 mellan Umeå UME och Stockholm BMA beflögs av Avro 100 reg SE DSO Malmö Aviation TF0029 mellan Stockholm BMA och Göteborg GOT beflögs av Avro 100 reg SE DSU Malmö Aviation TF0016 mellan Göteborg GOT och Stockholm BMA befögs av Avro 100 reg SE DSO Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat Åter hemma 21 juni 2009 Inga kommentarer Då är vi tillbaka i Västerås efter 48 timmar på resande fot Det visade sig när vi kom till Helsingfors att allt där var stängt för Finland firar också midsommar tydligen Så det blev inget besök i klädbutiken Halonen den här gången Vi åt väldigt god mat och drack många goda drycker Bild från solnedgången igår Härligt Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat Exploring the world on wheels Genom Stockholms skärgård 19 juni 2009 3 kommentarer Är på väg mot Helsingfors nu ombord på M S Silja Symphony Står så långt

Original URL path: http://www.gate81.se/category/ovrigt-rese-och-flygrelaterat/page/3/ (2016-05-02)
    Open archived version from archive

• Övrigt rese- och flygrelaterat – Sida 6 – mattias adamsson.
    det dags att så fort som möjligt ta sig till slutmålet i en park i Dallas Imorrn börjar förhoppningsvis en ny omgång av tävlingen Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat Amazing Race 16 oktober 2006 Inga kommentarer Om 10 minuter är det Amazing Race Jag hoppas att Chip o Kim vinner Dom verkar coola Sista anhalten var Manila på Fillipinerna Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat Lite flygprat 5 oktober 2006 Inga kommentarer Snart skulle det sitta fint med en kort eller lång flygresa någonstans Kort kommer den troligen bli med tanke på min ekonomi Kiruna skulle vara trevligt Skulle vilja se ishotellet fast det kanske inte ligger nära Kiruna Lowfare till Oslo med Norwegian kanske Tallin vore även trevligt Tidigare idag var jag hemma hos mamma och hämtade två stycken luggage ID tags från två av mina forna USA resor att sätta in i biljett och ID tag pärmen Ska testa mig på en företeelse som kallas fredags fyran nu fast ja lite senare för än är det ju inte fredag Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat Flygabstinens 26 september 2006 Inga kommentarer Nu när nästan alla vettiga vänner på MSN gått offline tänkte jag ta och försöka få min videospelare att fungera så att jag kan titta på någon härlig flygdokumentär Min flygabstinens är något hög nu Usch vad jag vill flyga snart Sitter och längtar tillbaka till Malaysian Boeing 747 och till Lufthansa Airbus 340 Längtar tillbaka till när jag och Nanna satt i Battery Park i Lower Manhattan och åt glass och tittade ut över Frihetsgudinnan på min födelsedag 2005 eller när jag och Joche vandrade omkring i Berlin Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat Amazing Race 26 september 2006 Inga kommentarer Jag har inte berättat om min nya last att följa TV serien Amazing Race som går på Kanal 5 De började en ny omgång idag som jag naturligtvis missade Typiskt mig Skulle vara coolt Att ta sig till 24 städer under 29 dagar Jorden Runt Själva uppdragen skulle jag kunna tänka mig att skippa men ändå drömma sig bort Tydligen finns serien på DVD kanske man borde köpa när man får råd Uppdatering Säsongerna finns på Barnes Noble och kostar 35 dollar styck Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat Birka kryss 24 maj 2006 Inga kommentarer Ser att jag glömt att berätta att jag och Nanna ska åka på Birka kryssning den 17 juni Vi sa se Mathias Holmgren Han är helt underbar Jag älskar hans låtar Helt underbar människa Plus Anna Book ABC liksom Hallå En av de bästa schlager låtarna Det ska bli riktigt trevligt Kul att kryssa igen Denna gång dock ej i lyxhytt som jag och Nanna hade på Viking Cinderella Se upp Östersjön här kommer vi Continue Reading Övrigt rese och flygrelaterat Besöka Auschwitz 30 december 2005 Inga kommentarer Jag fick väldigt stor lust att besöka staden Oswiecim i södra Polen där koncentrationslägren Auschwitz 1 och Auschwitz Birkenau 2 m fl fanns Man flyger lättast till staden Krakow och

Original URL path: http://www.gate81.se/category/ovrigt-rese-och-flygrelaterat/page/6/ (2016-05-02)
    Open archived version from archive

• On our way to Copenhagen – mattias adamsson.

Original URL path: http://www.gate81.se/2014/07/06/on-our-way-to-copenhagen/ (2016-05-02)
    Open archived version from archive

• BA780 – Pro active cabin crew! – mattias adamsson.

Original URL path: http://www.gate81.se/2013/12/22/ba780-pro-active-cabin-crew/ (2016-05-02)
    Open archived version from archive

• BA779 – Mr. Adamsson, welcome onboard! – mattias adamsson.

Original URL path: http://www.gate81.se/2013/12/21/ba779-mr-adamsson-welcome-onboard/ (2016-05-02)
    Open archived version from archive

• Flight BA780 15DEC13 – The BAEC Silver & Oneworld Sapphire flight – mattias adamsson.
    I am using a wheelchair to get around in the world I have wheeled among the mountains and fjords of northern Norway Among palm trees beautiful beaches and turquoise seas in the Caribbean I love the vibrancy the functioning chaos in New York City and enjoy having a glass of champagne at a Manhattan roof top bar during sunset I gladly discuss and or assist with tips and advises regarding planespotting travel planning accessible travel accessibility destinations transfers hotels etc I am responding to your e mail as soon as possible Sometimes it may take a little while when I occasionally have a lot at work or being on traveling foot and have limited internet access Feel free to write in English or any of the 3 Scandinavian languages My ambition with gate81 se is to Give people an insight in my life and my opinions Inspire others with disabilities to dare to travel and discover the world Deliver exciting and interesting texts and images from travel planning during my travels and and in between my trips Provide companies in the travel and tourism industry with valuable information about what works and what does not work so well during my travels so they can change improve their products If you would like to contact me please feel free to do so by e mailing me at mattias gate81 se Regards Mattias Adamsson Looking forward to hear from you Travel and Planespotting statistics I have flown a total of 296 flights on 34 different airlines 724 hours in the air and a total distance of 285 000 miles 459 000 km I ve been at 60 different airports and visited a total of 22 countries so far My planespotting logbook contains of 14458 entries with 4 818 unique airplane registrations from 530 different airlines I ve seen 656 specific aircraft types at 60 different airports Sort by subject Övrigt rese och flygrelaterat 120 Bilder på flygplan 46 Det där lilla extra på resan 64 Exploring the world on wheels 1 252 Flight itineraries 38 Flightsimulator 33 Flygrelaterat 5 Flying high in the sky 214 Livet som SAS EuroBonus Guldmedlem 19 NOT wheelchair accessible world 1 Okategoriserat 1 941 Personligt 8 Planespotting 25 Reseplanering 12 Travel tips and advises 22 Wheelchair accessible London 1 Wheelchair accessible Miami 13 Wheelchair accessible New York 4 Posts sorted monthly Posts sorted monthly Välj månad april 2016 12 mars 2016 4 juli 2015 13 mars 2015 29 februari 2015 6 januari 2015 1 oktober 2014 2 september 2014 3 augusti 2014 5 juli 2014 3 juni 2014 2 mars 2014 12 januari 2014 27 december 2013 51 november 2013 14 oktober 2013 17 september 2013 10 augusti 2013 89 juli 2013 7 juni 2013 17 maj 2013 3 april 2013 5 mars 2013 78 februari 2013 9 januari 2013 6 december 2012 15 november 2012 36 oktober 2012 55 september 2012 8 augusti 2012 16 juli 2012 8 juni 2012 9 maj 2012 52 april 2012

Original URL path: http://www.gate81.se/2013/12/15/flight-ba780-15dec13-the-baec-silver-oneworld-sapphire-flight/ (2016-05-02)
    Open archived version from archive

• Upgrade Euro Traveller to Club Europe on BA780 15 December 2013 – mattias adamsson.

Original URL path: http://www.gate81.se/2013/11/25/upgrade-euro-traveller-to-club-europe-on-ba780-15-december-2013/ (2016-05-02)